Drømmen om den klassiske Mustang | Corvette |USA-bil

HomeIntroduktionBilerMustangCorvetteAndre US bilerReservedeleVærkstedVedligeholdelseKontakt

Ford Mustang - en af de allermest fantastiske klassiske biler fra de glade 1960'ere.

Mustang er stadig en populær bil. Det var den da den kom frem i 1964, og de tidlige modeller fra 1964 - 1966 er i dag skattede klasikkere, som vi har erklæret vor store kærlighed. De fleste af dem er bortgået til de evige jagtmarker, men der findes stadig et relativt (for en 40 år gammel bil) stort antal, som for de flestes vedkommende er blevet ødelagte af dårligt udførte renoveringer i USA. Generelt er efterspørgslen efter klassisk Mustang stor over hele verden. Det har betydet at selv de mest skrotningsmodne biler er blevet halet ud i solen og har fået en gang glasfiber til at skjule rusten, og en gang hattelak til at få den til at glimte i sollyset. Tidligere kunne vi finde pæne biler der var OK, men idag er det ekstremt vanskeligt.

Gennem efterhånden en del år har vi renoveret ganske mange mustanger, men i det seneste år er det faktisk det vi gør ved stort set dem alle sammen. Vi kan ikke leve med det skrammel der kommer fra Mustangens fædreland, så vi giver dem selv hele turen, for at vore kunder kan få den kvalitet de ønsker. Det er klart at en bil der er lavet så grundigt som det vi gør, ikke kan være billig, hvis ordet billigt skal forstås absolut. Men hvis ordet "billigt" sættes i relation til den kvalitet som vore renoverede Mustangs har, ja så er det faktisk - omend ikke billigt - så ihvertald ikke dyrt. For vore Mustangs kan tåle kritisk inspektion fra selv de mest fanatiske Mustangkendere.

For at understrege kvaliteten af vore renoverede biler giver vi 50% GARANTI på drivlinien - d.v.s. Motor, transmission og bagtøj - i en fuld køresæson. D.v.s. fra 15. marts til 15. november, eller det antal uger der modsvarer dette- i praksis 1 år. Det giver dig en hidtil uset sikkerhed for et produkt af ordentlig kvalitet - en sikkerhed der er god at have når det nu er en bil der er mere end 40 år gammel, og hvor der i virkeligheden er tale om en antikvitet. 

At Mustangen er BILLIG at holde kørende med forsikring og vægtafgift (ca. 3.000 tilsammen - om året!!), og at der fås alt i stumper til dem, og at disse stumper er ekstremt billige, ja, det gør det jo bare attraktivt at være Mustang-ejer. Og man behøver absolut ikke selv at kunne skrue i dem - for det første fordi vore biler er i orden - for det andet, skulle et eller andet alligevel ske, så tilbyder vi fuld servicering og vedligeholdelse af din klasiske Mustang.

Regn med et prisleje omkring  300.000 for en cabriolet og 200.000 for en coupé - men så er det også biler der kan tåle at blive vist frem. Nyd billederne herunder

Klar til at ryge til maler, forskærme og frontplader sidder kun løst på, for transportens skyld. Resten afmonteres fremme hos maler. Motorrum afmonteres og detalieres efter tilbagekomst fra maler, da en kørende bil (eller en kørende skal) er nemmere at håndtere end en der skal skubbes rundt.

Ready for the paintshop. Fenders and front sheetmetal is only fastened loosely, for easy transportation, this will be taken of at paintshop. Every car is given a high quality paintjob, only the best is good enough for our clients. Engine bay is being disasembled when body is painted, since a rolling car is easyer to handle for the painters.

Bunden afrenset så alt kommer for dagens lys, og kan blive sat i forsvarlig stand.

Floorsection is cleaned, so that every troublespot gets out in daylight

Alle beslag og hængsler m.v. afrenses for gammel maling - klar til nyt

Every brackets, hinges and items that holds anything is blasted and cleaned prior to repaint in correct colors

selv kølergrillen rengøres møjsommeligt - den skulle gerne komme til at ligne en splinterny -

Even the grille is cleaned totally - we want it to look brandnew

Gamle overmalede bolte skiftes ud med nye originale bolte - så alt kommer til at se ud som fabriksnyt - næsten.

Old overpainted bolst and nuts are changed with new original bolts - the car will end up looking new

diverse emblemer glasblæses og poleres.

some emblems and corals are glasblasted to get a "new" look

Motorrummet adskilles og de forskellige dele får den farve de havde fra ny - selv støbejernsfarver er korrekte. Og vi anvender ikke spraydåser - al lakering på motor er med 2-komponent autolak.

Enginebay is taken apart, and every part is cleaned off, and being repainted to original color, even castmetal will get the correct color. And wer'e not using spraycans - paint is 2 component laquer's for the highest possible quality.

På de sorte dele anvendes den korrekte silkematsorte lak

All black parts is given the correct silk-finish laquer.

Motorens forskellige dele får den for årgangen korrekte farve

All parts will get the correct color for the year

Lukkebeslag der er overmalet ser træls ud - så det gør vi ikke. Istedet bliver de afmonteret og afrenset før genmontage på den nylakerede del.

Brackets,  retainers and bolts that is overpainted is not looking good - so we do not do things like that.

Lukkeblik på dørene skal ikke have samme farve som bilen - og det har de altid, for de gider ikke pille det af i USA - men det gør vi.

Strikerplates at the doors should not have the same color as the car - but they always have when the car have been repainted in the USA, they dont want to spend the time to take them of, - but we do

Nye emblemer over hele linien

New emblems all over

Nye betjeningskontakter og knapper

New buttons and knobs

Nye gummipak alle steder...

New rubberpads all over

Nye indvendige dørhåndtag og vinduesoprul, samt nye ruller i oprullemekanismen inden i døren - naturligvis.

New windowcranks and inner doorhandles, plus new rolles inside the windowmechanism, of course

Og naturligvis skal der være nye indstigningslister, så det ser indbydende ud når døren lukkes op.

New door sill plates completes the imagination of a brand new car

Nyt benzindæksel - korrekt for årgangen..

New gas caps, correct for the year and model

og om nødvendigt udskiftes gearvælger og bøsninger i mekanikken.

New gear selector....

Lak, også i false - samt nye bolte i dørene.

New paint and bolts anywhere 

Døre og samlinger i karosseriet skal naturligvis flugte ordentligt...

Body openings and sealings should be straight

Ved vore renoveringer er der ofte mulighed for at vælge en vis "customisering" - uden at indtrykket er uoriginalt.

Interior can be styled to meet your expectations....

Det halve af fornøjelsen ved at eje en flot klassisk bil er at åbne motorhjælmen, og betragte folk når de falder på halen over sådan en maskine..........

A great part of the pleasure to own a fine classic Mustang, is to open the hood and watch people loose their breath...

Bare fordi det er et bagagerum kan det vel godt se ordentlig ud....

Se en af vore flotte Mustang Coupe's  HER - og her kan du se nogle "før og efter" billeder af en Convertible
 

Salg og Service, samt Værksted:

All American Dreamcars ApS - Frederiksbergvej 20 - Andst - 6600 Vejen - tlf 4084 4811 / 7558-5770 - Email info@american-dreamcars.dk

© All rights reserved: www.american-dreamcars.dk - den bedste kilde til Ford Mustang | Corvette Stingray | Klassiske US biler